dissabte, 30 de maig del 2020

Sóc infermer

Aquest migdia, veient un programa a la televisió pública catalana, m'he indignat una mica molt. És un programa d'aquells de videos casolans, que trobo que està prou bé i distreu. Avui, un dels videos el protagonitzava una nena vestida de sanitària, amb un fonendoscopi penjat a les espatlles, fent joc simbòlic i donant les gràcies a la feina de tots els professionals de la sanitat.

La veu en off li deia nosebenbéquè, però sí que he sentit una cosa similar a "segur que seràs una bona infermera". Jo desconeixo si han tallat la gravació casolana i resulta que la nena deia que estava jugant a ser infermera, i sí és així callo, o l'enviament del video tenia el títol "la (nom de la nena) fa d'infermera"... Tan de bo fos alguna d'aquestes coses! 

Però si a qui ha fet els guions dels comentaris li ha sortit dir "seràs una bona infermera" és que encara queda molta feina per fer. Què passa? Que una nena amb un fonendoscopi només pot ser infermera? I si resulta que vol ser neorocirurgiana o epidemiòloga? Potser hauria estat millor, utilitzar una paraula comodí o aventurar-se a dir "segur que seràs una bona metgessa". 

Res, és que... Si hagués sortit un nen amb bata blanca o verda, li haurien dit "seràs un bon infermer"? 

Mira que jo no sóc mai abanderada de res, però en aquest cas, m'ha tocat la fibra, què vols! I per cert, a mi, que he passat forces hores d'hospital, m'han tractat les millors metgesses! Tot dones. Potser prou de llenguatge sexista... Segur sense mala intenció, però sí amb poca vista per ser un mitjà de comunicació que en molts casos és model.

Avui, un petit poema sobre un infermer que fa alguns anys vaig escriure, perquè hi ha nens que volen ser i seran uns grans infermers.

INFERMER
Bon dia Ramon.
Com va tot Pilar? 
Prenguis la pastilla
que ara ve el dinar.

Senyora Carmeta, 
avui, com està? 
Ja li han fet les cures?
S’ha pogut llevar?

Vaig a pediatria.
Laieta, com va? 
Com tens la ferida? 
Me la puc mirar? 

El bon infermer
sempre ha de rondar, 
si a tots els malalts
vol ell ajudar.
                Emma Muriel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada