diumenge, 13 de gener del 2019

Temps de calçots

Aquesta setmana m’arribava un calendari a casa. M’agraden els calendaris. No sabria dir ben bé perquè, però la meva dèria per aquests classificadors del pas del temps podria ser precisament per això, pel fet de considerar-los un element que ens ajuda a ordenar el nostre dia a dia al llarg de l’any. M’agrada fer llistes, endreçar, classificar i optimitzar espais... El calendari és el meu ordenador temporal, deu ser això.

Tornant al calendari, el mes de gener l’acompanya una imatge d’uns calçots nets, frescos que diuen cou-me i mengem. Doncs el poema d’avui és per aquests calçots i per tots els que ens menjarem aquest any. Bon profit i bones calçotades!

CALÇOTADA
Unes cebes allargades, 
un bon foc i uns quants amics.
Arriben a les contrades 
les festes de sol i abric. 

Els calçots socarrimats 
tapen la blancor esperada, 
per sucar-los amarats 
a la salsa salvitxada. 

Amb les cares ben enlaire, 
com qui veu amb el porró ,
mengem tots la ceba untada 
i les taques no ens fan por. 

Entre gana i riallades, 
torrades i uns talls de carn, 
celebrem les calçotades 
que per celebrar les fan. 
                               Emma Muriel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada