dilluns, 23 de novembre del 2020

ARBRE DE NADAL I MÉS...

El Nadal ve acompanyat de moltes tradicions, unes del territori i d'altres que es van quedant, dibuixant noves formes de dir a tothom que ha arribat el temps nadalenc. L'arbre de Nadal és una d'elles. És difícil que jo entengui com es pot tallar un arbre per tenir-lo dins del menjador unes setmanes i després cremar-lo o fer-ne adob. En paisos on la silvicultura és un mode de vida, potser és una manera d'aclarir els boscos o tenen més arbres per tal·lar. Encara és més qüestionable posar al menjador un arbre de gust dubtós, mig escabellat i de plàstic, per molts guarniments que li posem. S'ha de reconèixer que un bon arbre de Nadal guarnit fa festa i vesteix l'ambient d'alegria. Complicat decantar-se per una opció...

Podem trobar quina és la opció menys agressiva pel medi... Hi ha una opció que no ho és gens, guarnir un arbre del jardí.

ARBRE DE NADAL
El meu arbre és bonic,
té les branques de seda
i llueix presumit,
repintant la nit freda.

El miro embadalit,
des de l’habitació,
enfilat sobre el llit,
ja no veig la foscor.

El jardí, que és petit,
em regala alegria
i el meu arbre em fa ric
de llumets i de vida.

I el que és més divertit 
és que quan no és Nadal,
l’arbre és també un regal,
creixent sa i eixerit.

                                     Emma Muriel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada